Pokazené auto v zahraničí: Asistenčné služby vám poradia

pokazené auto v zahraničí

Počas dovolenkového obdobia využívame autá častejšie na dlhšie trasy, vedúce neraz po zahraničných cestách. Dôkladná kontrola vozidla pred dlhou cestou by mala byť samozrejmosťou, no napriek tomu výlet môže aj tak skomplikovať porucha vozidla. Nie je to však koniec dovolenky, asistenčné služby vám vedia poradiť.

Komplikácie na ceste

Dovolenku môžu okrem zdravotných problémov skomplikovať aj napríklad aj nehoda, porucha auta, defekt či vybitá batéria. Preto je pri ceste na dovolenku dobré myslieť aj na poistenie auta

Určite sa zíde poistenie pre prípad havárie a vandalizmu, ktoré kryje okrem zničenia auta pri samotnej havárii aj stret so zverou či poškodenie káblov a hadíc hlodavcami. Ďalej je to poistenie pre prípad zničenia auta živelnými udalosťami ako sú blesky pri letnej búrke alebo krúpy. Ako doplnkové poistenie je určite múdrou voľbou poistenie asistenčných služieb, ktoré využijete najmä vtedy, keď dostanete defekt alebo pri poruche či nehode. 

Porucha ešte nie je koniec dovolenky

„Samotná porucha vozidla totiž nie je poistnou udalosťou, nakoľko škoda nevznikla pri nehode, respektíve kolízii. Avšak súčasťou PZP aj havarijného poistenia sú asistenčné služby, ktoré dovolenkárovi s pokazeným autom pomôžu vyriešiť jeho problém. Môžu mu pomôcť nájsť najbližší autoservis, uhradiť náklady spojené s odťahom vozidla, zabezpečiť náhradné vozidlo či ubytovanie,“ hovorí Anna Jamborová, hovorkyňa ČSOB Poisťovne. 

Ak sa teda dovolenkárovi pokazí napríklad auto a je nutný jeho odťah, poisťovňa mu v rámci asistenčných  služieb uhradí náklady s ním spojené do výšky 150 eur. Tie sú už automatickou súčasťou PZP a klient za ne neplatí nič navyše. Ak si klient zvolil k PZP nadštandardné asistenčné služby Premium, poisťovňa mu uhradí náklady spojené s odťahom do výšky 350 eur. 

„Ak dĺžka opravy vozidla presahuje 8 hodín a posádka nevyhnutne potrebuje pokračovať v ceste, asistenčná služba môže zabezpečiť a uhradiť hotel pre posádku alebo náhradný automobil na 4 dni. Môže taktiež pomôcť s organizovaním prepravy vlakom, alebo dokonca lietadlom, ak by cesta vlakom presiahla 6 hodín,“ dodáva Jamborová.

Aj asistencia má svoje limity

Asistencia sa zabezpečuje do výšky limitov, ktoré klient nájde v prílohe poistnej zmluvy. Ak má klient v ČSOB Poisťovni uzatvorené PZP aj havarijné poistenie, tak sa tieto limity sčítavajú. „Ak bola porucha spôsobená nehodou, vtedy už samozrejme hovoríme o poistnej udalosti a na tieto udalosti sa vzťahuje PZP, resp. havarijné poistenie,“ dopĺňa Jamborová. 

Čo keď auto rovno zmizne?

Ak vám počas dovolenky zmizne auto spred hotela alebo počas cesty z parkoviska na odpočívadle, udalosť nahláste ihneď na miestnej polícii. Ak neovládate jazyk danej krajiny, kontaktujte asistenčnú službu svojej poisťovne, ktorá vám pomôže s prekladom. „Pre tieto prípady sú klientom k dispozícii asistenčné služby, ktoré poskytujú telefonické tlmočenie a preklady aj pri styku s políciou, zorganizujú tlmočníka pre policajné vyšetrovanie a poradia aj s prekladmi pri vypĺňaní dokladov,“ vysvetľuje Silvia Vlasková z UNIQA. Z polície si vyžiadajte potvrdenie o nahlásení krádeže, ktoré bude potrebovať poisťovňa, aby mohla začať riešiť poistnú udalosť. Následne nahláste krádež aj svojej poisťovni a oznámte jej všetky informácie o zmiznutom vozidle a okolnostiach krádeže. 

Nezabudnite, že asistenčná služba poisťovne vám v prípadne potreby poskytne ubytovanie alebo náhradné vozidlo na dopravu do cieľa, v prípade pripoistenia rozšírených služieb máte nárok aj na ECO letenku. O službe, ktorá bude klientovi poskytnutá, rozhodne na základe posúdenia konkrétnej situácie operátor asistenčnej služby. 

Hodnotenie článku:  
Počet hlasov: 2