Využitie asistenčných služieb pri nehode
Čo sme oprávnení žiadať ohľadom asistenčných služieb?
Poistenie už dnes neplní len funkciu krytia škôd, ale aj dobrého priateľa, ktorého spoznáte v núdzi. Vďaka asistenčným službám sa podarí odstrániť každú nehodu aj poruchu a to ako na Slovensku, tak aj v zahraničí. Aj preto segment asistenčných služieb poisťovne neustále inovujú a zlepšujú. V mnohým prípadoch sú asistenčné služby zdarma, ale občas sa za nadštandardnú asistenciu oplatí aj priplatiť. Záleží už na to, čo chcete mať v ponuke.
Čo môžme vo svojej poisťovni využiť v prípade nehody? Na čo by sme nemali zabudnúť a čo treba poisťovni nahlásiť?
Ak spôsobíte dopravnú nehodu, pri ktorej sú poškodené vozidlá iných osôb, škodu na poškodených vozidlách za Vás zaplatí poisťovňa, v ktorej máte uzatvorené zákonné poistenie vozidla. Ak ste účastníkom bežnej, či hromadnej nehody, môžete využiť asistenčné služby poskytované Vašou poisťovňou, či už máte uzatvorené PZP alebo havarijné poistenie.
Pri čerpaní asistenčných služieb môžete využiť:
- odťah do najbližšieho servisu,
- opravu vozidla na mieste nehody,
- prenocovanie posádky automobilu,
- zapožičanie náhradného vozidla a pod.
Sú asistenčné služby naozaj zadarmo?
Kedykoľvek si niekoho z asistenčnej služby privoláme, alebo si klient za niečo musí priplácať? Čo ľudia napríklad v praxi často nevedia a na čom najviac preplácajú?
Volanie asistenčnej služby je bezplatné alebo len za cenu miestneho hovoru. Asistenčná spoločnosť disponuje vlastnými asistenčnými vozidlami, pracovníkmi alebo sieťou špecializovaných subdodávateľov – väčšinou živnostníkov či menších firiem, ktorých si objednáva ku konkrétnej poistnej udalosti. Najmä na Slovensku a v základnom rozsahu asistenčných služieb je väčšina úkonov platená klientom, pretože asistenčná spoločnosť prevažne len zorganizuje dojazd príslušného špecialistu na dané miesto.
S čím majú ľudia najviac ťažkostí pri asistenčných službách a čo často v praxi riešia?
Klienti majú najviac ťažkostí s nedostatočnou znalosťou rozsahu asistenčných služieb. Táto sa dá odstrániť lepšou informovanosťou zo strany poisťovní a asistenčných spoločností. Tiež je dobré, ak klient zavolá asistenčnú spoločnosť, pretože mu radi poradia možnosti riešenia aktuálnej situácie. Vo všeobecnosti sa dá povedať, že asistenčné služby sa poskytujú pri poruche vozidla, minutí či zámene paliva, krádeži vozidla mimo miesta bydliska alebo v prípade dopravnej nehody. Je možné ich využiť aj v prípade získania administratívnych či právnych informácií pred cestou do zahraničia.
Najvacsi problem je ale ked si nato ze maju taku moznost vyuzit asistencne sluzby poistovni ani nespomenu alebo nemaju pri sebe kontakt.
Je vhodné zmeniť poisťovňu kvôli asistenčným službám a kedy je vhodné nad tým uvažovať?
Pre klienta, ktorý veľa cestuje po Slovensku sa oplatí hľadať nielen najlacnejšie poistenie PZP ale nadštandartný limit krytia a kvalitné asistenčné služby. O to viac to platí pre klienta veľa cestujúceho v zahraničí. Na Slovensku bude v budúcnosti rozsah a kvalita asistenčných služieb jeden z faktorov podľa ktorých sa klient bude rozhodovať, no dnes to žiaľ ešte nie je bežná prax.
Urcite je zaujimave ak si vyberiete o 5 eur drahsiu poistku v poistovni ktora poskytuje aj pri poruche vasho auta na slovensku preplatenie odtahu do vysky 100 EUR, namiesto poistovne ktora vam tento odtah len dohodne a naklady nan si v plnej vyske hradite.
Príklady využita asistenčných služieb z praxe, ktoré ilustrujú výhody i nevýhody pre klienta
Porucha vozidla – kontaktovanie odťahovej služby priamo klientom. V prípade, že nebola predtým vyrozumená asistenčná služba, tak môže poistovna následne odmietnuť preplatiť tento výdavok alebo ho znížiť na výšku, ktorú by mala ak by dojednala odťahovú službu vo vlastnej réžii.
Dopravná nehoda na diaľnici pri rýchlosti 190 km/hod. – klient prekročil rýchlosť 130 km/hod o viac ako 50 km/hod a preto mu nebudú poskytnuté asistenčné služby, pretože takéto konanie je vo výlukách poskytnutia asistenčných služieb