0850 100 101
Po-Pia: 09:00-17:00

Porovnajte ponuku jednotlivých poisťovní
a vyberte si najvýhodnejšiu

Napriek maximálnej snahe vyhnúť sa kolízii tisíce vodičov havaruje. Svedčia o tom čísla. Na Slovensku sa ročne len po nehodách opravuje v servisoch bezmála 270-tisíc vozidiel. Z nich má závažné poškodenie 13-tisíc automobilov. Lenže kvalita servisov sa rôzni. Preto nie je jedno, kam so svojim poškodeným vozidlom zamierite.


Zlá oprava môže zvyšovať riziko ďalšej nehody

Už smernica Európskej únie z roku 2014 upozorňuje na fakt, že nezávislé testy automobilov po nehode v mnohých prípadoch zaznamenali nedostatočnú kvalitu opravy. To môže prispievať v mnohých prípadoch k ďalších nehodám, či dokonca smrti posádky v budúcnosti. Preto sa v rámci regulácií a výšenia bezpečnosti začali presadzovať opatrenia, ktoré by takýmto ťahom mali zabrániť. Už dnes po nehode poisťovňa obvykle odporúča vodičovi svoje zmluvné servisy a niekedy v rámci havarijného poistenia, alebo PZP dokáže klientovi pomôcť s výberom správneho servisu pre jeho auto.


Chystá sa certifikácia

Dlhé roky sa problémom zaoberal aj zväz predajcov automobilov, poisťovne, odborníci na opravy. Prvotné myšlienky, ktoré smerovali k tomu, aby sa závažné nehody na vozidlách opravovali len v autorizovaných servisoch, nebola reálna. Dôvod je prostý. Na Slovensku je mnoho kvalitných neautorizovaných servisov so špičkovými odborníkmi, šikovnými podnikateľmi, ktorí autá opravujú zodpovedne a kvalitne. Tak sa pristúpilo k tomu, že nehodu nemusí odstrániť len autorizovaný, ale certifikovaný servis, ktorý bude známkou kvality. Postupne sa tak na Slovensku budú objavovať certifikované miesta pre opravy po závažných dopravných nehodách. Tie budú spĺňať kvality na to, aby bolo v nich možné opraviť auto aj so závažným poškodením.


Presne stanovené podmienky

Certifikovaným servisom bude taký, ktorý dokáže dosiahnuť opravou takú úroveň ako predpisuje výrobca vozidiel. V takomto servise bude naplnená aj podmienka zákona, že vozidlo po závažnej havárii a oprave musí absolvovať STK do 180 dní od ukončenia opravy. V prípade certifikovaných servisov bude táto skúška realizovaná už priamo v rámci opráv. Vodič tak dostane automaticky výstup z STK, že jeho auto je spôsobilé na cesty a zároveň aj cena STK bude už súčasťou opravy.


Ako zaplatiť servis?

V princípe sa k najlacnejším a neautorizovaným servisom ľudia uchyľujú vtedy, ak chcú znížiť náklady na opravu. No a samozrejme niekde sa znížená cena opravy prejaviť musí. No hazardovať na cestách sa neoplatí. Kvalitný servis zaručí, že sa budete môcť v aute cítiť bezpečne. Navyše havarijné poistenie dokáže eliminovať finančnú zaťaž havárie.

Mnoho poisťovní v rámci havarijného poistenia umožňuje dať auto opraviť aj v prípade, že človek nemá dostatok hotovosti na zaplatenie faktúry zo servisu. Vtedy dokáže vydať takzvaný krycí list, ktorý je vlastne potvrdením o poistnom plnení v písomnej podobe. Ten sa doručí do servisu, kde servis nájde potvrdenie, že dostane z poisťovne zaplatené a akú čiastku. Na základe toho vydá auto a klient sa tak nemusí starať o hotovosť, ani to, či má, alebo nemá na opravu financie.